Högkänslig - HSP

HSP (Highly Sensitive Person)

           

Att hantera stress!

 2012-04-17    18:31:29   av:Högkänslig - HSP
För ett antal år sedan gick jag hos en massör.
Hon undrade varför jag kom dit då jag inte hade mycket till stela muskler.
Jag började förklara för henne om min känslighet och berättade att jag kunde bitvis känna mig stel.

Hon berättade vidare att de flesta av hennes kunder hade muskler hårda som sten. Vidare sa hon att han var imponerad över min förmåga att hantera stress.

Det satte min känslighet i ett helt nytt ljus. Personligen hade jag fram till dess tänkt att jag var super dåligt på att hantera stress då jag inte alls klarade av vad de flesta andra gjorde.

Men hon planterade ett frö inom mig och jag insåg snart att hon hade helt rätt. Tänk så fantastiskt det är med en kropp som säger ifrån när du når dina gränser. När du ska dra dig undan och ta bättre hand om dig.

Bara för att de flesta inte har samma känslighet så behöver det inte vara något problem. Skönt att vi är olika. Överlåt istället de uppgifter som orsakar dig stress till dem som säger sig klara av dem.

Njut av att du har en fin kontakt med din kropp och att du inte byggt upp ett hårt pansar för att skydda dig.
Din kropp är ditt tempel - lyssna på den!
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?