Högkänslig - HSP

HSP (Highly Sensitive Person)

           

Hur väl känner du dig själv?

 2012-04-09    13:17:55   av:Högkänslig - HSP
Pratade med en väninna vars man är högkänslig.
Han ville inte vet av det....ännu och det har slitit på relationen under långa perioder då han varit ledsen och mått väldigt dåligt.

Så jag satt mig ner och skrev en artikel på ämnet.
Ju mer jag skrev desto klarare blev det för mig att om en människa inte väljer att helt och fullt acceptera sig själv så är det också väldigt svårt att vända det som tynger oss till något positivt.

Det här är ingen nyhet för många av oss jag vet. Men det här är en process vi måste påminna oss om att den pågår hela livet och ju mer fokus vi vågar lägga på att expandera och lära känna oss själva och hur vi fungerar desto mer "positiva val" kommer vår nya medvetenhet att servera oss.

Uppenbarligen var det en ny del av mig som trädde fram genom att jag valde att gå djupare in i ämnet. Men också för att jag vet precis hur eländigt det kan kännas att inte tycka om sin känslighet. Men jag sitter idag med en tacksamhet och kunskap om att det går att ändra på!

Det vackraste som kom ut ur det hela var att min väninnas man verkligen uppskattade vad jag skrev.
Det lyfte något inom honom när han fick läsa att han inte är ensam. Det ledde till att han ville gå vidare och lära sig mer och sig själv.

Det är egentligen väldigt enkelt att hjälpa andra och ju bättre vi mår själva desto mer effektivt kan vi vara där för andra. Så glöm inte att du är den viktigaste i ditt liv!
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?