Högkänslig - HSP

HSP (Highly Sensitive Person)

           

ÄNTLIGEN......

 2012-04-23    10:18:42   av:Högkänslig - HSP
börjar det uppmärksammas.

Rekommenderar verkligen läsning på SvD:

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/existentiellt/hogkansliga-pejlar-in-vagor-i-luften_7074009.svd

Fin dag!
 Maria

Riktig aha-upplevelse idag efter att ha fått info om detta... Dvs att jag är en hsp. Eftersom du verkar påläst om detta, och du skriver nedan att du är så tacksam för att du är hsp, så kände jag att jag ville ställe en fråga till dig.. Vad tror du är bra arbetsområden/arbetsuppgifter för en person som är hsp? Spontant? Mvh Maria

 2012-04-25    00:18:06
 Ihren

Hej Maria

Gott med en aha-upplevelse - bara att gratulera :)

Personligen försöker jag eliminera allt som kan stressa mitt nervsystem och vi blir ju påverkade av stimuli på många olika sätt men att sitta i ett öppet kontorslandskap kan till exempel vara otroligt uttröttande, detsamma gäller nog arbetsplatser med mycket spring. Skulle nog inte rekommendera börsen om vi säger så :)Blir alltid imponerad av de som klarar av att jobba i restauranger eller i en klädbutik med hög musik.



Många HSPs försöker jobba hemifrån någon dag i veckan. Starta eget. Jobba med djur eller meditation där vi inte blir så utsatta och bombarderade med andras känslor eller negativitet.



Tänker att det är viktigt att känna efter vad du brinner för och öppna dig för alla möjligheter i den riktningen och samtidigt vara noga med att vara lyhörd för var dina gränser går. Har du någon ide själv?

 2012-04-25    22:01:10     URL: http://hogkanslig.blogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?