Högkänslig - HSP

HSP (Highly Sensitive Person)

           

Konsten att ta beslut!

 2012-01-28    16:18:54   av:Högkänslig - HSP
Många frågar mig hur de ska komma vidare med sin känslighet. Det är en väldigt bra fråga och väldigt individuell!

Jag tror att vi alla kanske måste bli bättre på att lyssna på de signaler vi får inifrån. Att faktiskt sitta ner och lyssna på de svar vi får inombords när vi har ställt oss frågan. Mitt svar blir sällan som ditt och ditt blir sällan mitt.

Vi har svaren inom oss och många gånger är det för att vi önskar andras åsikter som vi tar de beslut vi gör. Det kan ibland vara svårt att ta ett eget beslut. Ibland tar vi beslut efter andras åsikter och den vägen har många gånger visat mig vägen hem till mig själv.

När jag har gått den väg andra har gett mig råd att göra har jag ofta trampat i klaveret. Men jag har själv gjort valet! Kontentan av det hela är att jag gett ifrån mig min kraft och tron på att jag faktiskt vet inom mig vad som är bra för mig.

Att ventilera och prata om saker och ting är skönt och väldigt bra. Delande är något av det viktigaste vi gör men när det kommer till beslutstaganden är vi mest ansvarstagande när vi lyssnar inåt och tar beslut trots rädslor och oro.

Slappna av och lyssna på DIG och vad DU vill :)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?