Högkänslig - HSP

HSP (Highly Sensitive Person)

           

Ordning och reda!

 2012-01-31    18:10:25   av:Högkänslig - HSP
Att vara högkänslig innebär att plocka upp mycket information runt omkring dig genom dina sinnen.

Det är inte alltid behagligt men kan vändas till din fördel om du blir medveten om hur just du fungerar och står upp för din upplevelse.

Genom att stärka mitt fokus och min koncentration har det blivit betydligt lättare att hantera vardagen.

När vi håller fokus och koncentrationen på något så stänger vi ute många andra intryck som annars kan påverka oss. Vi har alla möjligheten att använda vårt fokus och en del av oss har bara inte lärt oss hur otroligt kraftfullt det kan vara att använda det ordentligt.

Genom att hålla ordning och redo runt omkring dig och genom att gymnastisera ditt fokus och din koncentration vågar jag säga att du blir mer medveten. Du kommer närmare dig själv och det du önskar fokusera på. Du stärker din inre kraft till det du önskar - genom medveten koncentration.
För mig har det bidragit till bättre hälsa och större glädje.

Övning: Slappna av och tänd ett ljus. Sitt och titta in i lågan ett par minuter till att börja med. Se hur lågan rör på sig, färgerna osv.
Håll ditt fokus på lågan vad som händer runt omkring dig.
Om dina tankar börjar vandra, så gå bara tillbaka till att titta in i ljusets låga.
Du bygger upp din förmåga att fokusera och koncentrera dig och kan snart använda dig av samma process vad du än gör i livet.

Lycka till.....och låt mig får höra hur det går :)



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?