Högkänslig - HSP

HSP (Highly Sensitive Person)

           

Kraftfull som känslig

 2012-04-01    18:18:20   av:Högkänslig - HSP
Jag har otaliga gånger i mitt liv fått höra att jag är för djup och det tog mig en god stund in i livet att fatta att jag kunde bolla påståendet tillbaka och säga "kanske är du istället ytlig".

Personligen tror jag att det högkänsliga måste jobba med mest är att inte invaggas i den falska tryggheten om att icke högkänsliga sitter på någon slags sanning.

De är förvisso en majoritet och det är ju inte nyhet att människor som regel har svårt att acceptera minoriteter. Inte för att dessa grupper egentligen gör något fel men för att vi som människor helt enkelt har svårt att acceptera det vi inte förstår.

Det är inte länge sedan människan trodde att jorden var platt och det är klart att vem som helst hade varit livrädd att segla över kanten - trots det var det de som vågade segla vidare.

Vi har en enorm utvecklings potential bubblandes inom oss om vi bara vågar vara dem vi verkligen är. Om vi vågar ta det där första steget för att lära känna oss själva och för att erkänna vår egen storhet. Då är mer än halva jobbet gjort.

Låt dig som högkänslig inte nedslås av att människor inte förstår dig. Se dig istället för den du är. Ta tillbaka din kraft och ta valet att älska din känslighet - det är då den öppnar alla dörrar för dig.

Din känslighet är din kraft - använd den!
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?