Högkänslig - HSP

HSP (Highly Sensitive Person)

           

Medveten om din känslighet?

 2012-04-04    09:06:59   av:Högkänslig - HSP
För inte så länge sedan var jag på ett seminarium med en av mina fantastiska lärare.
Han har arbetat med självutveckling i över 50 år.
En av de få jag känner som "walks his talks".

När vi pratade förklarade han att han under många år jobbat för att bli mer känslig då han förstod innebörden av det.
Han har jobbat större delen av sitt liv med att bli mer känslig.

Personligen har jag också jobbat, om än för att bli mindre känslig.

Poängen är: Ja vi är alla känsliga varelser. Det är något vi kan utveckla och använda oss av i livet på de mest fantastiska sätt. Eller vi kan vara födda med den och göra den till vår bästa vän.

Men det handlar då inte längre om känslighet utan istället om medvetenhet.
Fråga vad den kan göra för dig istället för hur du kan mota den bort.

När du som känslig lär känna dig själv börjar du också förstå din känslighet.

När du som icke känslig lär känna dig själv inser du antagligen att den inte är så dum att ha.


 Mikael Gustafsson

Hej!



Till min glädje hittade jag till din blogg igår kväll (skärtorsdag). Du skriver bra och framstår i mina ögon som intresserad och påläst vad gäller HSP!



Därför har jag en fråga till dig. Jag håller på att konstruera en svensk webbplats på temat HSP. Med artiklar i ämnet (och emellanåt även relaterade ämnen), forum m.m. En seriös satsning, och för att vara det behöver den ha en redaktion av artikelförfattare och -redaktörer som kan tänka sig att göra en insats då och då, helt efter vad man själv har tid för och mäktar med. Därför frågar jag: Kan du tänka dig att ta del av webbplatsen (så som den ser ut än så länge, en alfa-version) för att efter en tid lämna besked till mig om du vill ingå i redaktionen?



Glad påsk!

/Micke i Västerås

 2012-04-06    09:27:53
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?