Högkänslig - HSP

HSP (Highly Sensitive Person)

           

Ett frö som ger en lika stor fördel!

 2012-03-18    22:29:07   av:Högkänslig - HSP
När jag jobbade på ett fängelse var jag ofta ganska irriterad över att många interner försökte manipulera mig på alla möjliga sätt.

Jag tröttnade på att bli irriterad och började istället studera vad det var som hände och det var oerhört spännande att uppdaga hur vi alla håller på med detta med mer eller mindre intensitet. Men det skapade ett sug för mig att bli mer medveten om när och hur det sker.

Ofta fick jag en känsla av att något inte stämde eller inte var helt ok när det skedde. Det här ledde till att jag började lita mer och mer på min egen inre stämma.

Jag måste knyta det samman med det Napoleon Hill skrev en gång: "EVERY FAILURE BRINGS WITH IT THE SEED OF AN EQUIVALENT ADVANTAGE". Vilket betyder att alla misslyckanden för med sig ett frö av en lika stor fördel.

Så vad är då den här motsaten och lika stora fördelen när det gäller manipulation?

Det är din möjlighet att stanna upp och att bli medveten om vad det är som sker. Är du högkänslig känner du antagligen det här ganska enkelt då vi ofta är väldigt intuitiva.

Tänk dig där när du möter människor och ta den där känslan på allvar. Gnisslar det någonstans så gå djupare och fråga vad det är som sker. Lita på din intution! Då stärker du din egen inre kraft!


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?